Narzędzia dla specjalistów

Zapraszam do zakupu narzędzi przydatnych w pracy z osobami rozwijającymi się w spektrum autyzmu. 

IPRU-ASC-1
Inwentarz Potrzeb Relacyjnych Uczniów w spektrum autyzmu

Inwentarz Potrzeb Relacyjnych Uczniów w spektrum autyzmu został opracowany na podstawie Taksonomii Potrzeb Relacyjnych Joanny Ławickiej i umożliwia szczegółową analizę dobrostanu emocjonalnego i społecznego uczniów w kontekście edukacyjnym.

Celem tego narzędzia jest umożliwienie nauczycielom głębszego zrozumienia indywidualnych potrzeb autystycznych uczniów, co jest kluczowe dla budowania zdrowych, wspierających i pozytywnych relacji w środowisku szkolnym.

Czytaj dalej

IPRR-ASC-1
Inwentarz Potrzeb Relacyjnych w Rodzinie

Inwentarz Potrzeb Relacyjnych w Rodzinie dziecka ze spektrum autyzmu został opracowany na podstawie Taksonomii Potrzeb Relacyjnych Joanny Ławickiej i umożliwia szczegółową analizę dobrostanu emocjonalnego i społecznego dzieci w kontekście rodzinnym.

Celem tego narzędzia jest umożliwienie rodzicom oraz specjalistom wspierającym rodziny głębszego zrozumienia indywidualnych potrzeb autystycznych dzieci, co jest kluczowe dla budowania bezpiecznej więzi.

Czytaj dalej

IPRD-ASC-1

INWENTARZ POTRZEB RELACYJNYCH DZIECKA AUTYSTYCZNEGO W PRZEDSZKOLU

Inwentarz Potrzeb Relacyjnych Dziecka Autystycznego w przedszkolu został opracowany na podstawie Taksonomii Potrzeb Relacyjnych Joanny Ławickiej i umożliwia szczegółową analizę dobrostanu emocjonalnego i społecznego przedszkolaków w kontekście edukacji przedszkolnej.

Celem tego narzędzia jest umożliwienie nauczycielom przedszkola głębszego zrozumienia indywidualnych potrzeb autystycznych przedszkolaków, co jest kluczowe dla budowania zdrowych, wspierających i pozytywnych relacji w środowisku przedszkolnym.

Czytaj dalej

IPRMD-ASC-1

INWENTARZ POTRZEB rozwojowych MAŁEGO DZIECKA W SPEKTRUM AUTYZMU

Inwentarz Potrzeb Rozwojowych Małego Dziecka w spektrum autyzmu został opracowany na podstawie Teorii Indywidualnych Ścieżek Rozwojowych Joanny Ławickiej, Teorię Monotropizmu Dinah Murray, Wenn Lawson i Mike Lesser oraz Teorię Podwójnej Empatii Damiana Miltona i umożliwia dokładne określenie zakresu potrzeb małego, autystycznego dziecka w odniesieniu do aktualnego momentu rozwojowego, w którym znajduje się dziecko.

IPRMD jest przeznaczony do badania dzieci w wieku od 1 do 5 lat. Na jego podstawie można skutecznie zaplanować pracę zarówno z rodziną, jak i z samym dzieckiem - w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju i innych, których celem jest wsparcie rozwoju dziecka.

Czytaj dalej

IdsdM-ASC-1

INWENTARZ dobrostanu sensorycznego dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu

Inwentarz Dobrostanu Sensorycznego Dzieci i Młodzieży w spektrum autyzmu został opracowany na podstawie Teorii Ścieżek Rozwojowych Joanny Ławickiej i umożliwia szczegółową analizę dobrostanu sensorycznego dzieci i młodzieży rozwijających się w spektrum autyzmu.

IDSDM jest prostym, ale wszechstronnym narzędziem stworzonym z myślą o rodzicach, opiekunach i specjalistach pracujących z dziećmi. Pozwala ocenić wpływ przetwarzania bodźców sensorycznych na codzienne życie dziecka, wskazując obszary wymagające wsparcia.

Czytaj dalej

Idsd-ASC-1

INWENTARZ dobrostanu sensorycznego dorosłych w spektrum autyzmu

Inwentarz Dobrostanu Sensorycznego Dorosłych w spektrum autyzmu został opracowany na podstawie Teorii Ścieżek Rozwojowych Joanny Ławickiej 
i umożliwia szczegółową analizę dobrostanu sensorycznego dorosłych rozwijających się w spektrum autyzmu.

Inwentarz Dobrostanu Sensorycznego jest prostym, ale wszechstronnym narzędziem stworzonym z myślą o osobach autystycznych, ale także o opiekunach i specjalistach pracujących z dorosłymi niepełnosprawnymi. Pozwala ocenić wpływ przetwarzania bodźców sensorycznych na codzienne życie, wskazując obszary wymagające wsparcia.

Czytaj dalej

GRY I ZABAWY WSPIERAJĄCE ROZWÓJ RELACYJNY U DZIECI W SPEKTRUM I NIE TYLKO

W książce „Gry i Zabawy Wspierające Rozwój Relacyjny u Dzieci” znajdziesz:

20 Pomysłów na Zabawy: Praktyczne i kreatywne gry, które pomogą dzieciom zaspokajać potrzeby relacyjne, takie jak zaufanie, bliskość, autonomia, eksploracja, komunikacja, empatia, samodeterminacja, aprobata, władza i uniwersalna miłość - zgodnie z Taksonomią Potrzeb Relacyjnych autorstwa dr Aśki Ławickiej

Praktyczne wskazówki metodyczne: Dla nauczycieli, pedagogów, psychologów i innych specjalistów pracujących z dziećmi, zwłaszcza tymi, które mają trudności z komunikacją i relacjami.

Wszystkie zabawy są elastyczne, można je dowolnie modyfikować, aby dostosować do potrzeb grupy.

Czytaj dalej

ŚCIEŻKI POTRZEB RELACYJNYCH - WSPARCIE PSYCHOEDUKACYJNE 

DLA RODZIN OSÓB AUTYSTYCZNYCH

Program psychoedukacji dla rodziców osób autystycznych autorstwa doktor Aśki Ławickiej.

"Ścieżki potrzeb relacyjnych - wsparcie psychoedukacyjne dla rodzin osób autystycznych" to scenariusze 15 spotkań psychoedukacyjnych dla specjalistów/terapeutów oraz zestaw zabaw i aktywności dla całych rodzin do wykorzystania w domu.

Czytaj dalej

Neuroróżnorodność w przedszkolu SCENARIUSZE ZAJĘĆ RELACYJNYCH DLA NAUCZYCIELI

Scenariusze zajęć relacyjnych do wykorzystania w neuroróżnorodnej grupie przedszkolnej.




Czytaj dalej
Używamy plików cookies
Preferencje plików cookie
Poniżej możesz znaleźć informacje o celach, do których my i nasi partnerzy używamy plików cookie i przetwarzamy dane. Możesz skorzystać z preferencji dotyczących przetwarzania i/lub poznać szczegóły na stronach internetowych naszych partnerów.
Analityczne pliki cookie Wyłącz wszystkie
Funkcjonalne pliki cookie
Inne pliki cookie
Używamy plików cookie do personalizowania treści i reklam, udostępniania funkcji mediów społecznościowych i analizowania naszego ruchu. Dowiedz się więcej o naszej polityce plików cookie.
Rozumiem Szczegóły
Cookies