Narzędzia dla specjalistów

IPRU-ASC-1
Inwentarz Potrzeb Relacyjnych Uczniów w spektrum autyzmu
Inwentarz Potrzeb Relacyjnych Uczniów w spektrum autyzmu został opracowany na podstawie Taksonomii Potrzeb Relacyjnych Joanny Ławickiej i umożliwia szczegółową analizę dobrostanu emocjonalnego i społecznego uczniów w kontekście edukacyjnym.
Celem tego narzędzia jest umożliwienie nauczycielom głębszego zrozumienia indywidualnych potrzeb autystycznych uczniów, co jest kluczowe dla budowania zdrowych, wspierających i pozytywnych relacji w środowisku szkolnym.

IPRR-ASC-1
Inwentarz Potrzeb Relacyjnych w Rodzinie
Inwentarz Potrzeb Relacyjnych w Rodzinie dziecka ze spektrum autyzmu został opracowany na podstawie Taksonomii Potrzeb Relacyjnych Joanny Ławickiej i umożliwia szczegółową analizę dobrostanu emocjonalnego i społecznego dzieci w kontekście rodzinnym.
Celem tego narzędzia jest umożliwienie rodzicom oraz specjalistom wspierającym rodziny głębszego zrozumienia indywidualnych potrzeb autystycznych dzieci, co jest kluczowe dla budowania bezpiecznej więzi.

IPRD-ASC-1
INWENTARZ POTRZEB RELACYJNYCH DZIECKA AUTYSTYCZNEGO W PRZEDSZKOLU
Inwentarz Potrzeb Relacyjnych Dziecka Autystycznego w przedszkolu został opracowany na podstawie Taksonomii Potrzeb Relacyjnych Joanny Ławickiej i umożliwia szczegółową analizę dobrostanu emocjonalnego i społecznego przedszkolaków w kontekście edukacji przedszkolnej.
Celem tego narzędzia jest umożliwienie nauczycielom przedszkola głębszego zrozumienia indywidualnych potrzeb autystycznych przedszkolaków, co jest kluczowe dla budowania zdrowych, wspierających i pozytywnych relacji w środowisku przedszkolnym.

IPRMD-ASC-1
INWENTARZ POTRZEB rozwojowych MAŁEGO DZIECKA W SPEKTRUM AUTYZMU
Inwentarz Potrzeb Rozwojowych Małego Dziecka w spektrum autyzmu został opracowany na podstawie Teorii Indywidualnych Ścieżek Rozwojowych Joanny Ławickiej, Teorię Monotropizmu Dinah Murray, Wenn Lawson i Mike Lesser oraz Teorię Podwójnej Empatii Damiana Miltona i umożliwia dokładne określenie zakresu potrzeb małego, autystycznego dziecka w odniesieniu do aktualnego momentu rozwojowego, w którym znajduje się dziecko.
IPRMD jest przeznaczony do badania dzieci w wieku od 1 do 5 lat. Na jego podstawie można skutecznie zaplanować pracę zarówno z rodziną, jak i z samym dzieckiem - w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju i innych, których celem jest wsparcie rozwoju dziecka.

IdsdM-ASC-1
INWENTARZ dobrostanu sensorycznego dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu
Inwentarz Dobrostanu Sensorycznego Dzieci i Młodzieży w spektrum autyzmu został opracowany na podstawie Teorii Ścieżek Rozwojowych Joanny Ławickiej i umożliwia szczegółową analizę dobrostanu sensorycznego dzieci i młodzieży rozwijających się w spektrum autyzmu.
IDSDM jest prostym, ale wszechstronnym narzędziem stworzonym z myślą o rodzicach, opiekunach i specjalistach pracujących z dziećmi. Pozwala ocenić wpływ przetwarzania bodźców sensorycznych na codzienne życie dziecka, wskazując obszary wymagające wsparcia.

Idsd-ASC-1
INWENTARZ dobrostanu sensorycznego dorosłych w spektrum autyzmu
Inwentarz Dobrostanu Sensorycznego Dorosłych w spektrum autyzmu został opracowany na podstawie Teorii Ścieżek Rozwojowych Joanny Ławickiej
i umożliwia szczegółową analizę dobrostanu sensorycznego dorosłych rozwijających się w spektrum autyzmu.
Inwentarz Dobrostanu Sensorycznego jest prostym, ale wszechstronnym narzędziem stworzonym z myślą o osobach autystycznych, ale także o opiekunach i specjalistach pracujących z dorosłymi niepełnosprawnymi. Pozwala ocenić wpływ przetwarzania bodźców sensorycznych na codzienne życie, wskazując obszary wymagające wsparcia.

Igs-ASC-1
Inwentarz Gotowości Szkolnej Do Neuroróżnorodności
Szkoła powinna być gotowa na dziecko, a nie odwrotnie. W dzisiejszych czasach, gdzie zdecydowana większość społeczności szkolnych obejmuje dzieci o atypowym rozwoju problem wydaje się być palący. Próby stworzenia grup klasowych, które będą składały się z uczniów o podobnych stylach myślenia, potrzebach edukacyjnych, wiedzy i możliwościach rozwojowych są z gruntu skazane na porażkę.
Kwestionariusz można wypełniać w zespole pedagogicznym, wskazana jest pogłębiona refleksja oraz sporządzanie notatek mogących pomóc w przygotowaniu dalszych działań na rzecz zwiększania gotowości szkoły do neuroróżnorodności.

GRY I ZABAWY WSPIERAJĄCE ROZWÓJ RELACYJNY U DZIECI W SPEKTRUM I NIE TYLKO
W książce „Gry i Zabawy Wspierające Rozwój Relacyjny u Dzieci” znajdziesz:
20 Pomysłów na Zabawy: Praktyczne i kreatywne gry, które pomogą dzieciom zaspokajać potrzeby relacyjne, takie jak zaufanie, bliskość, autonomia, eksploracja, komunikacja, empatia, samodeterminacja, aprobata, władza i uniwersalna miłość - zgodnie z Taksonomią Potrzeb Relacyjnych autorstwa dr Aśki Ławickiej
Praktyczne wskazówki metodyczne: Dla nauczycieli, pedagogów, psychologów i innych specjalistów pracujących z dziećmi, zwłaszcza tymi, które mają trudności z komunikacją i relacjami.
Wszystkie zabawy są elastyczne, można je dowolnie modyfikować, aby dostosować do potrzeb grupy.

ŚCIEŻKI POTRZEB RELACYJNYCH - WSPARCIE PSYCHOEDUKACYJNE
DLA RODZIN OSÓB AUTYSTYCZNYCH
Program psychoedukacji dla rodziców osób autystycznych autorstwa doktor Aśki Ławickiej.
"Ścieżki potrzeb relacyjnych - wsparcie psychoedukacyjne dla rodzin osób autystycznych" to scenariusze 15 spotkań psychoedukacyjnych dla specjalistów/terapeutów oraz zestaw zabaw i aktywności dla całych rodzin do wykorzystania w domu.

Neuroróżnorodność w przedszkolu SCENARIUSZE ZAJĘĆ RELACYJNYCH DLA NAUCZYCIELI
Scenariusze zajęć relacyjnych do wykorzystania w neuroróżnorodnej grupie przedszkolnej.

„Plastry miodu” Program wczesnej interwencji skoncentrowanej na potrzebach
Stworzony, aby wspierać małe dzieci w spektrum autyzmu w ich naturalnym rozwoju, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb, preferencji i tempa rozwoju.
Daje możliwość zbudowania dla dziecka przyjaznego, chroniącego je środowiska w którym bezpiecznie dojrzewać mogą wspierane kompetencje bez ryzyka zniszczenia delikatnej struktury psychofizycznej malucha.